Dzisiaj jest: 26.8.2025, imieniny: Ireneusza, Konstantego, Marii
Radio Głos Literacki
Radio Głos Literacki
00:00 / 00:00
Głośność
Wstaw pozdrowienia - KLIKNIJ TUTAJ!

Kodeks Dobrych Praktyk RGL

Kodeks Dobrych Praktyk
Radia Głos Literacki

 

§1. Postanowienia ogólne
  1. Niniejszy Kodeks określa wartości, standardy i zasady obowiązujące w działalności Radia Głos Literacki.
  2. Dokument obejmuje wszystkich członków zespołu Radia, współpracowników zewnętrznych, partnerów instytucjonalnych i komercyjnych, a także podmioty korzystające z patronatu medialnego Radia.
  3. Celem Kodeksu jest zapewnienie spójności działań, przejrzystości zasad oraz zachowania wysokiego poziomu kultury, etyki i profesjonalizmu.
§2. Wartości i misja
  1. Radio Głos Literacki kieruje się zasadami:
    • szacunku i otwartości wobec wszystkich uczestników życia literackiego i kulturalnego,
    • odpowiedzialności za treści prezentowane na antenie i w przestrzeni medialnej,
    • profesjonalizmu w pracy redakcyjnej, antenowej i organizacyjnej,
    • wspierania kultury i sztuki ze szczególnym uwzględnieniem literatury, poezji i twórczości niezależnej.
  2. Działalność Radia opiera się na idei dialogu, różnorodności i promocji wartościowej twórczości.
§3. Zasady etyczne i komunikacyjne
  1. Członkowie zespołu oraz partnerzy Radia są zobowiązani do:
    • poszanowania godności i różnorodności światopoglądowej,
    • unikania treści dyskryminujących, wulgarnych lub obraźliwych,
    • prowadzenia komunikacji z zachowaniem kultury i rzetelności.
  2. Zabrania się wykorzystywania Radia do celów politycznych, propagandowych i naruszających prawo.
  3. Współpraca opiera się na przejrzystości, uczciwości i dotrzymywaniu zobowiązań.
§4. Standardy pracy antenowej
  1. Audycje muszą być przygotowane merytorycznie i technicznie.
  2. Na antenie obowiązuje:
    • dbałość o jakość języka,
    • szacunek wobec odbiorców i zaproszonych gości,
    • przestrzeganie ramówki i czasu antenowego.
  3. Zabrania się emisji treści:
    • nawołujących do przemocy, nienawiści lub nietolerancji,
    • naruszających prawa autorskie,
    • o charakterze reklamowym bez uprzednich ustaleń z Redakcją.
§5. Współpraca z twórcami zewnętrznymi
  1. Radio Głos Literacki wspiera i promuje twórców literatury, poezji, muzyki i sztuki, oferując im przestrzeń antenową i medialną.
  2. Twórcy przekazujący swoje materiały zobowiązani są do:
    • dostarczenia utworów w jakości technicznej umożliwiającej emisję,
    • posiadania praw autorskich lub odpowiednich licencji,
    • przestrzegania zasad etyki i kultury.
  3. Radio zastrzega sobie prawo do selekcji materiałów, dbając o zgodność z profilem i misją stacji.
  4. W przypadku wspólnych projektów obowiązuje umowa lub porozumienie określające prawa i obowiązki obu stron.
§6. Współpraca partnerska
  1. Partnerzy instytucjonalni i komercyjni zobowiązani są do poszanowania wartości i misji Radia.
  2. Działania partnerskie muszą być transparentne i zgodne z obowiązującym prawem.
  3. Niedopuszczalne są formy współpracy promujące treści sprzeczne z wartościami Radia, w tym:
    • przemoc, nietolerancję, mowę nienawiści,
    • treści pornograficzne lub naruszające dobre obyczaje,
    • działalność o charakterze politycznym lub propagandowym.
  4. Współpraca partnerska może przyjmować formę: wspólnych projektów, kampanii medialnych, wydarzeń kulturalnych, literackich oraz inicjatyw edukacyjnych.
§7. Patronaty medialne
  1. Radio Głos Literacki obejmuje patronatem wydarzenia i projekty zgodne z jego misją i wartościami.
  2. Podstawowe kryteria objęcia patronatem:
    • zgodność z profilem literackim, kulturalnym lub artystycznym,
    • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny wydarzenia,
    • poszanowanie zasad etyki i różnorodności.
  3. Organizator wydarzenia objętego patronatem zobowiązany jest do:
    • posługiwania się pełnym logo Radia we wszystkich materiałach promocyjnych,
    • informowania o patronacie podczas wydarzenia,
    • umożliwienia Radia obecności reporterskiej lub antenowej.
  4. Patronat medialny nie oznacza automatycznego wsparcia finansowego – warunki dodatkowej współpracy oraz zasady objęcia patronatem medialnym określane są odrębnie.
§8. Udział Radia w wydarzeniach
  1. Przedstawiciele Radia uczestniczą w wydarzeniach w sposób profesjonalny i zgodny z jego wizerunkiem.
  2. Obowiązuje:
    • punktualność, rzetelność i dbałość o jakość relacji,
    • poszanowanie organizatorów, uczestników i publiczności,
    • reprezentowanie Radia w duchu misji kulturalno-literackiej.
  3. Relacje z wydarzeń publikowane są zgodnie z ustalonymi zasadami redakcyjnymi.
§9. Odpowiedzialność i sankcje
  1. Każdy członek zespołu, partner, twórca czy organizator wydarzenia współpracujący z Radiem ponosi odpowiedzialność za zgodność działań z niniejszym Kodeksem.
  2. W przypadku naruszenia zasad Radio może:
    • udzielić upomnienia,
    • zawiesić współpracę,
    • rozwiązać umowę lub wycofać patronat medialny.
  3. W sytuacjach rażącego naruszenia prawa Radio zgłasza sprawę odpowiednim organom.
§10. Zasady wykluczenia ze współpracy
  1. Radio Głos Literacki zastrzega sobie prawo do odmowy lub zakończenia współpracy z osobami fizycznymi, instytucjami i organizacjami, których działalność jest sprzeczna z wartościami Radia.
  2. W szczególności współpraca nie może być prowadzona z podmiotami lub osobami, które:
    • działają w sposób nieuczciwy, nierzetelny lub sprzeczny z prawem,
    • szkalują, znieważają lub podważają dobre imię Radia Głos Literacki, jego zespołu, partnerów lub słuchaczy,
    • prezentują postawę nacechowaną mową nienawiści, agresją, hejtem lub innymi zachowaniami destrukcyjnymi,
    • prowadzą działalność w sposób rażąco sprzeczny z zasadami etyki, kultury i poszanowania drugiego człowieka.
  3. Decyzję o zakończeniu współpracy podejmuje Zarząd lub Wydawca Radia na podstawie stwierdzonych i udokumentowanych naruszeń lub zachowań sprzecznych z niniejszym Kodeksem.
  4. W przypadku poważnego naruszenia dobrego imienia Radia, zespół zastrzega sobie prawo do podjęcia działań prawnych.
  5. Radio Głos Literacki dąży do współpracy wyłącznie z partnerami, twórcami i instytucjami, które kierują się zasadami uczciwości, kultury oraz wzajemnego poszanowania.
§11. Postanowienia końcowe
  1. Kodeks obowiązuje od dnia jego ogłoszenia.
  2. Każdy członek zespołu, partner, twórca zewnętrzny oraz organizator wydarzenia objętego patronatem jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym dokumentem i przestrzegania jego zapisów.
  3. Zmiany w Kodeksie mogą być wprowadzane decyzją Zarządu/Wydawcy Radia Głos Literacki.

                                                                                     Wydawca radia
25-08-2025 r
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
- SERDECZNIE ZAPRASZAMY! - Radio Głos Literacki